Expertvalet.se — Skandinaviens största marknadsplats inom B2B
Få upp till 4 offerter här
Spara tid
Spara tid

Fyll i formuläret och få upp till 4 offerter från våra särskilt utvalda samarbetspartners

Spara pengar
Spara pengar

Spara pengar genom att jämföra offerter och välja den lösning som passar er bäst

Kostnadsfritt & utan förpliktelser
Kostnadsfritt & utan förpliktelser

Vår service är helt kostnadsfri och utan förpliktelser

Omnämnda i:
Senast uppdaterad: 8 juli 2021

Telefonsystem till litet företag

Har du ett litet företag och får många telefonsamtal per dag? Det kan vara riktigt bra för affärerna, men det kan också vara en tung arbetsbörda med en telefon som ringer hela tiden. Det kommer alltid att finnas perioder eller situationer där du tar emot fler samtal än du har tillgängliga telefoner eller tid till att svara. Det är där ett telefonsystem kommer in i bilden.

Det kanske är få företag som tänker på det, men telefonväxeln är ofta kundernas första möte med företaget. Med ett telefonsystem besvaras alla samtal varje gång, vilket ger kunden ett bra intryck av företaget.

Fyll i formuläret på höger sida så hjälper vi dig att komma i kontakt med flera tänkbara leverantörer. Det är enkelt och helt kostnadsfritt!

Extra service med ett telefonsystem

Du kan också använda ett telefonsystem för att ge ut information om företagets kontorstider samt en kontaktperson som kunden kan nå om hen behöver akut hjälp/rådgivning. Detta är väldigt praktiskt och skaper en trygghet bland dina kunder då de alltid får svar när de ringer till företaget. Det visar dessutom på att du har dina kunder i fokus, även om du kanske inte har så stora resurser att arbeta med.

Telefon med sladd.

Effektivt telefonsystem för litet företag

Det finns en stor marknad med olika telefonsystem där priset varierar beroende på systemets kvalitet och funktioner. Priset påverkas även av huruvida telefonsystemet är fysiskt eller internetbaserat. När du väljer ett telefonsystem är det därför viktigt att du är tydlig med vad du och ditt företag behöver. Nedan listas några punkter som kan vara bra att överväga innan inköp:

Vilka funktioner är ditt företag i behov av?

  • Ska det vara en välkomsthälsning när kunden ringer?
  • Ska det vara musik medan kunden väntar?
  • Ska det finnas en möjlighet att kunna samtala mellan olika avdelningar?
  • Vill du att telefonsystemet ska interagera med mobiltelefoner så att samtalen kan vidarekopplas?

I de flesta fall så är det möjligt att skräddarsy olika telefonlösningar så att det passar ditt företags krav och behov allra bäst!

Fördelar med ett telefonsystem

När du väljer ett telefonsystem kan du exempelvis välja ett system med funktioner som gör att dina anställda kan se om en kollega är i huset eller inte. För ett litet företag, som kanske har anställda som befinner sig utanför huset, kan det vara bra med en telefonväxel för företag, som automatiskt kan vidarekoppla samtalen till mobiltelefoner. Detta säkerställer att de anställda enkelt kan kommunicera med varandra oavsett var de befinner sig. Nedan listas några fördelar med ett telefonsystem:

  • Effektiv och trevlig kundservice.
  • Inga samtal går förlorade - om det är upptaget hamnar kunden i kö.
  • Alla telefoner i företaget hamnar under samma nätverk, vilket underlättar när man vill nå varandra.
  • Ökad flexibilitet då du kan använda din kalender som styrning för när du kan ta emot samtalen och när samtalen ska vidarekopplas.