Vill ert företag vara bättre att nå ut till följare på Instagram?
Vill ni även göra det organiskt?
Instagram växer stadigt i användare årligen, både globalt och i Sverige. Instagram är en ypperlig kanal där företag effektivt, och billigt kan nå ut till både existerande och nya kunder. Det bästa är att du inte ens behöver köpa annonser - du kan göra allt organiskt!
I Expertvalets infograf nedan hittar du 20 tips för hur ditt företag kan använda Instagram till sin fördel, utan att köpa följare. Det finns redan många företag som har etablerat sig på Instagram genom att samla på sig miljontals följare samtidigt som de byggt upp en hög grad av engagemang.
Sociala medier har på senare tid blivit en “must have” del av företagens marknadsföring genom att det möjliggör global och billig spridning av varumärke och produkter till existerande och potentiella kunder. Att hantera sociala medier kanske låter enkelt men det ligger också en utmaning i att verkligen lyckas med att kommunicera sitt varumärke på rätt sätt.
Det är viktigt att hålla en öppen och engagerande konversation med sina följare och svara på deras kommentarer. Många framgångsrika varumärken på Instagram publicerar minst en gång per dag för att regelbundet engagera sina följare. Det finns även flera studier på när och hur ofta man ska publicera inlägg för att få maximal spridning på sina inlägg.
På Instagram är också användningen av hashtags viktig. Undersökningar visar att om du använder mer än 11 hashtags på ett inlägg så driver det mer interaktioner än för inlägg med färre. Hashtags på Instagram-inlägg fungerar likadant som keywords på en hemsida. De hjälper följare hitta din profil och sprida dina inlägg organiskt.
Kolla in grafiken nedanför och se hur du kan använda tipsen för att organiskt marknadsföra ditt företag på Instagram!
If you would like to use this infographic on your website, use the embed code below:
Vi strävar efter att koppla samman våra kunder med rätt produkt och leverantör. Vill ni bli en del av GreenMatch?