Fyll i formuläret och få upp till 4 offerter från våra särskilt utvalda samarbetspartners
Spara pengar genom att jämföra offerter och välja den lösning som passar er bäst
Vår service är helt kostnadsfri och utan förpliktelser
Extern kundtjänst är en del av telemarketing och kan vara en värdefull investering för företag som värderar service högt, men som själva inte önskar att anställa och utbilda personal för kundtjänst. Genom att utlokalisera kundtjänsten externt, kan företaget fokusera på det de gör bäst, medan ett externt företag tar hand om era kunder.
Det finns flera fördelar med extern kundtjänst:
Ni sparar tid. Ni behöver inte lägga tid på utbildning av personal, utan kan förlita er på företaget ni anlitar att de tillhandahåller kompetent och serviceinriktad personal.
Spara pengar. Lägger ordinarie anställda mycket tid på telefonsamtal? Förekommer det att ni får jobba utanför arbetstid för att ni inte vill missa kundsamtal? Då kan ni minska arbetskostnaden för dessa uppgifter, vilket inte bara sparar tid, det blir också billigare. Specialisering av arbetsuppgifter är i princip alltid ekonomiskt fördelaktigt.
Hög kvalitet på servicen - hela tiden. Som sagt, företag som enbart ägnar sig åt kundtjänst, vet vad de gör. De är duktiga på att rekrytera personal med servicekänsla. Dessutom har det externa företaget möjlighet att tillhandahålla utbildning och utvärdering av kundtjänstpersonalen.
Om ni som företag är nyfikna på vad det skulle kosta att anlita ett specialiserat företag på just extern kundtjänst, kan ni fylla i formuläret ovan på denna sida. När ni gjort detta kan vi på Expertvalet hjälpa er att komma i kontakt med flera specialistföretag.
Företag inom extern kundtjänst kan vanligen hjälpa er med både inkommande samtal och mail. Ni väljer själv vilka kanaler som ska användas. Den personal som arbetar mot ert företag kommer att utbildas specifikt för era produkter och tjänster. Målet är trots allt att kunden som ringer inte ska märka att kundtjänsten är en extern service.
Ni kan själva välja om ni vill att alla samtal ska gå till er externa kundtjänst, eller om det endast ska ske när ordinarie personal inte är på plats. Om kundtjänst tar emot alla inkommande samtal, kan de koppla dessa vidare till rätt person. De kan också ge annan relevant information gällande exempelvis mötesbokning och reklamationer.
Vissa telemarketingföretag som erbjuder extern kundtjänst är också specialiserade inom specifika branscher. Beroende på vilken bransch ditt företag befinner sig i, kan detta vara något som är värt att överväga. Expertvalet kan hjälpa er att komma i kontakt med relevanta företag. Klicka på knappen nedan för att komma till formuläret och beställ offerter.
Fyll i formuläret på bara en 1 minut
Ur ett kundperspektiv vet vi att det ibland är irriterande med begränsade telefontider. När elektroniken går sönder eller reseförsäkringen måste användas, vill vi snabbt och enkelt komma i kontakt med kundtjänst. När ni som företag anlitar en extern kundtjänst har ni vanligen möjlighet till telefonpassning dygnet runt, eller under de timmar ni önskar.
Extern kundtjänst kan även vara behjälpligt om ert företag verkar på flera kontinenter, vilket gör att människor kontaktar er dygnet runt. Att ha åtminstone en person på plats för att svara på nattliga samtal är både svårt att hitta och dessutom en dyr lösning.
På företag som enbart arbetar med kundtjänst finns det möjlighet att jobba i grupp och därmed blir de nattliga samtalen inte samma problem. Alternativt kan man alltid ha någon anställd i det land där de flesta samtal kommer från, men om ert företag verkar internationellt över flera kontinenter, är det svårt att undkomma problemet med tidsskillnader.
Har ert företag begränsade tider för kundtjänst? Är ni nöjda med det? Vad bra, då fungerar allt för det mesta. Mindre företag har dock vanligen ett fåtal, eller kanske bara en person, anställda inom kundtjänst. Vid eventuell sjukdom blir således kundtjänsten mycket sårbar.
Det går att använda extern kundtjänst vid speciella behov, till exempel vid frånvaro av personal. Eventuellt har ni intern personal som kan hjälpa till med kundtjänsten, men vad blir kostnaden? Många gånger är extern tjänster mindre kostsamma på sikt. Vanligen debiteras ni som företag per minut, alltså endast för aktiv telefontid.
Genom att utlokalisera kundtjänsten kan ni spara både pengar och tid.
När man talar om olika telefontjänster förekommer ofta begreppet telemarketing. Många förknippar detta med telefonförsäljning, vilket inte alltid stämmer. Det finns nämligen två typer av telemarketing:
Inbound telemarketing: När existerande och potentiella kunder ringer in till ett företag. Det kan gälla kundtjänstärenden såsom reklamationer, tidsbokning eller andra frågor.
Outbound telemarketing: Utgående samtal som ofta syftar till merförsäljning mot existerande kunder, erbjudanden eller kalla samtal till potentiella kunder.
Är ni verksamma i Stokholmsområdet och på jakt efter nya kunder? Läs mer om mötesbokning i Stockholm.
När ni väljer ett företag som ska sköta er externa kundtjänst, är det viktigt att företaget är specialiserade på rätt typ av service. Ofta finns det fördelar med att kundtjänstpersonalen även har kunskap i hur merförsäljning fungerar. Detta beror främst på att en existerande kund eller intresserad potentiell kund ska kunna få information om värdefulla erbjudanden och produkter som matchar personens behov.
Behöver ni veta mer om vad som passar er bäst, eller vill ha prisförslag från olika företag, är ni välkomna att fylla i formuläret ni hittar överst på vår sida. Det tar mindre än 1 minut att fylla i, och det är helt kostnadsfritt utan förbindelser.
På Expertvalet vill vi att företag ska kunna fokusera på sin kärnverksamhet, utan att lägga överdriven tid på mindre grejer. Därför vill vi göra grovjobbet åt er så att ni slipper lägga tid och resurser på att leta efter rätt service för just er - vi löser det åt er.
Fyll i formuläret på bara en 1 minut
Vi strävar efter att koppla samman våra kunder med rätt produkt och leverantör. Vill ni bli en del av GreenMatch?